SAATLERİMİZİ                 GELECEĞE  KURDUK

Tıkır tıkır işleyen saat misali, doğru strateji ve taktikler ve de kadim değerlerimizin rehberliğinde, geleceğe doğru emin adımlarla ilerliyoruz.

KUSURSUZ İŞLEYEN MEKANİZMA

İştirakçi, tedarikçi, çalışan ve yatırımcılarımızla tıpkı saat gibi kesintisiz çalışıyoruz. 

ZAMAN GEÇTİKÇE YAŞAYAN NE VARSA, SÜRDÜRÜLEBİLİR OLAN ODUR

Sürdürülebilir rekabetçi üstünlükler üzerinde çalışıyor, mevcut işlerimizi geliştiren ve büyüten yatırımlarla sürdürülebilir katma değer yaratmaya devam ediyoruz.

ZAMAN, İÇİNDEKİ HERŞEYİ, İÇİNDE YAŞAYANLARA EMANET EDER

Zamanın ruhunu doğru okuyan, bunu ilke ve prensipleriyle birleştiren İttifak Holding, yürüttüğü her süreçte, zamanın hediye ettiği yenilikleri kendine yoldaş ediniyor.

BASIN BÜLTENLERİ

“GPD – Ortak Gelişim Kongresi”nde 750 Perakendeci ve Tedarikçi Buluştu 14.10.2015

İttifak Holding Perakende Grup Danışmanı Sıtkı Erben, geleceğin başarılı formatlarının anahtarını “Hız, Haz, Naz” üçlüsü olarak özetledi.

Gıda Perakendecileri Derneği (GPD) tarafından geçtiğimiz hafta ikincisi düzenlenen ‘GPD – Ortak Gelişim Kongresi’nde 750 perakendeci, üretici ve tedarikçi bir araya geldi. İttifak Holding Perakende Grup Danışmanı Sıtkı Erben’in de konuşmacı olarak katıldığı kongre, Türkiye’deki market zincirleri, gıda servis zincirleri ve tedarikçilerini bir araya getirdi. Kongrede, sektörün önde gelen ulusal ve uluslararası oyuncuları; verimlilik, sürdürülebilirlik ve ortak çözüm geliştirme gibi kavramların hayata geçmiş uygulamalarını paylaştı.

Müşteriler mağazalara 'format atıyor'

Bu yıl ikincisi düzenlenen Kongre’deki oturumlar, verimlilik, sürdürülebilirlik ve ortak çözüm geliştirme gibi kavramların yaşama geçmiş uygulamaları açısından zengin kazanımlara yol açan konuşmalara sahne oldu. 

CarrefourSA Genel Müdürü Mehmet T. Nane’nin moderatörlüğünü yaptığı ‘Dinamik Perakende: Format Verimliliği’ oturumunda İttifak Holding Perakende Grup Danışmanı Sıtkı Erben, CHEP Türkiye Genel Müdürü Şafak Aktekin, Yıldız Holding bizim Toplu Satış Mağazaları ve ŞOK A.Ş. Yönetim Kurulları Üyesi Tahsin Pamir, P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu “değişen müşteri davranışı ve trendlerin sektörün karşısına hangi fırsatları çıkardığını ve format savaşlarına üretici ve perakendeci gözüyle bakış”ı tartıştılar.

Geleceğin başarılı formatlarının anahtarı: “Hız, Haz, Naz”

Kongrenin ilk oturumunda konuşan İttifak Holding Perakende Grubu Danışmanı Sıtkı Erben, hayatımıza giren tüm formatların kaynağında insan ihtiyaçlarının olduğunu ifade etti. Alışverişçi olarak tanımlanan kavramın özünde insan olduğunu ve dolayısı ile insanın ihtiyaçlarının perakende sektöründeki formatları da şekillendirdiğini belirten Erben; “Perakendeciyi yeni format arayışlarına sokan, hatta mecbur bırakan aslında alışverişçi olarak tanımladığımız olgunun merkezindeki insanın değişimidir. İnsandaki yaşanılan değişimi üç başlıkta; psikolojik, sosyolojik ve teknolojik olarak ifade edebiliriz. Bu değişimlerle beraber, insan farklı arayışlara giriyor. Bu arayışları da hız haz ve naz arayışı olarak tanımlayabiliriz” dedi. Erben sözlerini şöyle sürdürdü:

“Günümüz dünyasında artık her şey çok daha hızlı ve hayat bir önceki yüzyıl, bir önceki yıl, bir önceki ay belki de bir önceki güne göre çok daha hızlı akmaya başladı. Bu hızın sektörümüz üzerindeki etkilerine baktığımızda artık insanlar, hayatlarında bazı şeyleri ayırdıkları zaman itibari ile kısaltmak ve yeni şeylere yer açmak istiyorlar. Hayatlarına almak istedikleri ve hayatlarından çıkarmak istedikleri var. Çünkü artık zaman çok değerli bir olgu haline geldi. Ayrıca şehirleşme, metropollerde yaşama, globalleşme, dijitalleşme yani kısaca sekülerleşme ile birlikte bireysel hazlarını tatmin etmeye çalışan ve bireysel hazları karşılandığı zaman mutlu olan insan psikolojisi karşımıza çıkıyor. Biz de perakendeciler olarak insanlarla temas ettiğimiz noktalarda daha hızlı hareket edemezsek ya da yeni deneyimler, yeni hazlar sunamazsak bizimle geçirdikleri vakitleri kısaltmak, bu kısalttıkları bölüme de hayatlarına sokmak istedikleri ve listede beklettikleri başka şeyleri koyacaklar. Çocuklarıyla vakit geçirmek, doğaya çıkmak gibi… Dolayısı ile bunun formatlara etkisine baktığımızda; son yıllarda yakın, hızlı, ulaşılabilir ve yaygın olan formatların büyürken daha yüksek metrekarelerde insanların daha fazla vakit harcamak zorunda kalacakları formatların küçüldüğünü yakinen müşahede ediyoruz.

Müşteri memnuniyeti de sektörümüzün en önemli ve asli alanlarından birisi. Günümüzde iletişim alanları çeşitlenip genişledi. İnsanların bizimle beraberken ya da bizden ayrıldıktan sonra bizimle ilgili yaşadıkları deneyimi, her an her yerde paylaşabildikleri bir dünyadayız. Günümüz insanı, kendisini görmezden gelmeyen ve nazlanabildiği markalar istiyor. Dolayısı ile naz, gelecekte müşteri memnuniyetinin anahtar konularından biri olacak diye düşünüyorum.

Özetle, insanın ana değişim noktalarını hız haz ve naz olarak ifade edebiliriz. Karşımızda böyle bir insan profili var ve bu insan aynı zamanda bizim alışverişçimiz. Gelecekte, bu ihtiyaç ve beklentileri karşılayacak düzeyde dizayn edilmiş, insanı merkeze koyan formatların daha başarılı olacağını düşünüyorum. Geleceğin başarılı formatlarının anahtarını bu kavramlarla özetleyebiliriz.”

 Bülten ve görselleri indirmek için tıklayınız.